Betreft:

A. Algemene Voorwaarden Activiteiten Health Improvement BV

B. Algemene Voorwaarden Producten Health Improvement BV

A. Algemene Voorwaarden Activiteiten Health Improvement BV 

Health Improvement BV

Haltestraat 63

2042 LL Zandvoort

Netherlands

K.v.K. te Haarlem onder nummer: 34108227

Artikel 1. Begrippen

De organisatie: Health Improvement BV Eigenaar: Remy Draaijer

Deelnemer: Natuurlijk persoon (m/v), bedrijf of instelling die een overeenkomst aangaat met Health Improvement BV

Activiteit(en): Koude training, Groepstraining/Personal Training, Health- en Lifestyle, Therapie & Coaching

Overeenkomst: de overeenkomst, gebaseerd op deze algemene voorwaarden waarin de deelnemer en Health Improvement BV schriftelijk overeenkomen dat Health Improvement BV een van bovengenoemde activiteiten zal verzorgen aan de deelnemer.

Artikel 2. Toepasselijkheid

Deze voorwaarden zijn van toepassing indien de deelnemer zich heeft ingeschreven bij Health Improvement BV voor het deelnemen aan één of meerdere activiteit(en). Op iedere activiteit van Health Improvement BV zijn deze voorwaarden van toepassing.

Ieder gebruik van de diensten van Health Improvement BV geschiedt voor eigen risico. Iedere deelnemer dient zelf voor gebruik van welke voorziening dan ook of deelname aan welke activiteit dan ook, zich ervan te vergewissen of gebruik of deelname voor desbetreffende persoon medisch verantwoord is. Daarnaast dient iedere deelnemer verzekerd te zijn tegen ongevallen.

Artikel 3. Intakeprocedure

Alvorens u deelneemt aan één van de activiteiten, heeft u een intake gehad.

Het formulier dient volledig ingevuld en ondertekend aan Health Improvement BV te worden afgegeven. Pas na ontvangst van desbetreffend formulier zullen de activiteiten starten.

Veranderingen betreffende u persoonsgegevens dient u per omgaande aan Health Improvement BV door te geven.

Artikel 4. Tijdstip en plaats

Bij de bevestiging van de inschrijving zal Health Improvement BV meedelen wanneer en waar de deelnemer verwacht wordt. Dit is vooraf met de deelnemer overlegd. Indien door welke omstandigheden dan ook een tijdstip niet kan doorgaan is Health Improvement BV bevoegd om in overleg met de deelnemer een ander tijdstip te plannen. Dit dient 24 uur van te voren bekend te zijn, dit geldt zowel voor Health Improvement BV alsook de deelnemer.

Artikel 5. Uitvoering van de opdracht

Op Health Improvement BV rust de verplichting tot het, gelet op het doel van

de activiteit, zo goed mogelijk begeleiden van de deelnemer gedurende de activiteit. Health Improvement BV voert de werkzaamheden in het kader van de opdracht uit naar beste inzicht, deskundigheid en vermogen. Het betreft hier echter een inspanningsverplichting; dat wil zeggen dat Health Improvement BV niet instaat voor het succes en welslagen van die dienstverlening noch voor de mate waarin deze dienstverlening bijdraagt aan het door de deelnemer gestelde doel.

Artikel 6. Aansprakelijkheid

Voor elke door Health Improvement BV aanvaarde opdracht geldt dat sprake

is van een inspanningsverplichting. Health Improvement BV kan nimmer aansprakelijk gesteld worden voor niet behaalde resultaten.

Health Improvement BV is niet aansprakelijk wanneer bij Health Improvement BV, door welke oorzaak ook, op enigerlei wijze aan de deelnemer en/of derden toebehorende zaken verloren gaan.

Health Improvement BV is niet aansprakelijk als de deelnemer op enigerlei andere wijze schade lijdt en deze schade te wijten is aan het niet opvolgen van mondeling of schriftelijk door de in de activiteit(en) gegeven instructies, dan wel aan de lichamelijke of geestelijke gesteldheid van de deelnemer.

De deelnemer verklaart hierbij dat hij of zij het onderhavige activiteit(en) uitsluitend en alleen voor eigen risico zal ontvangen. De kosten van enig ongeval of letsel zullen geheel door hem of haar worden gedragen. De deelnemer verklaart hierbij reeds nu voor alsdan afstand te doen van alle rechten tot het herstellen van een schadeactie tegen Health Improvement BV wegens vergoeding van kosten, schaden en interesten als gevolg van enig ongeval of letsel tengevolge van uitvoering van diensten die Health Improvement BV aanbiedt.

Health Improvement BV is wel aansprakelijk, indien de hiervoor bedoelde schade het gevolg is van opzet of grove schuld aan de zijde van Health Improvement BV. De deelnemer is jegens Health Improvement BV aansprakelijk wanneer Health Improvement BV op enigerlei wijze schade lijdt en deze schade te wijten is aan het niet opvolgen van mondeling of schriftelijk door Health Improvement BV gegeven instructies aan deze deelnemer. De deelnemer dient Health Improvement BV te vrijwaren voor schade die hij of zij bij eventuele andere deelnemers veroorzaakt.

Artikel 7. Ontbinding

Health Improvement BV is gerechtigd de overeenkomst per direct geheel of gedeeltelijk te ontbinden zonder verplichting tot schadevergoeding als de deelnemer niet, of slechts gedeeltelijk aan zijn verplichtingen uit de overeenkomst voldoet.

Een tussentijdse beëindiging van de overeenkomst door de deelnemer is alleen mogelijk op medische gronden met als bewijs een medische verklaring door een erkende arts of bij verhuizing buiten een straal van 20 kilometer van Zandvoort. Een kopie van inschrijving in de nieuwe gemeente dient te worden overlegd aan Health Improvement BV.

U kunt in geen geval aanspraak maken op restitutie van het abonnementsgeld. Het stopzetten van de overeenkomst kan nooit met terugwerkende kracht. De vervaldatum van de overeenkomst wordt verlengd en de financiële verplichting wordt opgeschort met de duur van de tijdelijke stopzetting met maximaal 6 maanden.

Artikel 8. Betalingsvoorwaarden

Bij de bevestiging van de inschrijving zal Health Improvement BV meedelen wanneer en hoe het bedrag dient te worden voldaan. Indien de deelnemer niet tijdig betaalt, is Health Improvement BV gerechtigd de deelnemer de toegang tot de activiteit te weigeren totdat de betaling binnen is. In dat geval wordt de duur van de activiteit niet met de duur van de opschorting verlengd. De verplichting tot betalen blijft in deze situatie gehandhaafd. Daarnaast worden alle voor de resterende duur van de overeenkomst verschuldigde betalingen opeisbaar en dient u deze binnen 14 dagen na opeisbaarheid aan Health Improvement BV te voldoen. Indien Health Improvement BV over dient te gaan tot incasso van haar vordering op u, bent u tevens alle buitengerechtelijke incassokosten

en de wettelijke rente verschuldigd.

Wanneer een automatische incasso wordt gestorneerd mag Health Improvement BV een bedrag van € 3,50 aan administratiekosten in rekening brengen om het incassobedrag alsnog te voldoen.

Op de activiteiten/diensten van Health Improvement BV is het BTW 9% tarief en 21% van toepassing. De genoemde bedragen zijn inclusief BTW.

Indien door onverwachte omstandigheden de kosten stijgen is Health Improvement BV gerechtigd de prijzen te verhogen. De deelnemer heeft in dat geval het recht de overeenkomst te ontbinden. Niet gebruikte maar wel reeds betaalde sessies lopen uiteraard door.

Artikel 9. Ziekmelding

Indien de deelnemer niet kan deelnemen aan een activiteit wegens ziekte, wordt verwacht dat de deelnemer dit zo spoedig mogelijk doorgeeft aan Health Improvement BV.

Alle afspraken dienen 24 uur van te voren te worden afgezegd, anders worden de kosten van de diensten doorberekend.

Bij het onderbreken wegens ziekte geldt een eigen risico van twee weken, de overeenkomst kan vervolgens voor maximaal voor 1 jaar worden stilgelegd en dat alleen op grond van een medische verklaring door een erkende arts.

Artikel 10. Overmacht, vakanties en algemene erkende feestdagen

Onder overmacht met betrekking tot de overeenkomst wordt verstaan al wat daaromtrent in de wet en jurisprudentie wordt begrepen. Health Improvement BV is niet gehouden aan zijn verplichtingen uit de overeenkomst indien nakomen onmogelijk is geworden door overmacht. De overeenkomst zal dan worden ontbonden.

Bij ziekte van de trainer/behandelaar van Health Improvement BV wordt voor de deelnemer een alternatief geboden of de overeenkomst wordt verlengd met het aantal weken dat de betreffende ziek is.

Vakanties van de trainer/behandelaar van Health Improvement BV worden ruim van tevoren aangekondigd. De overeenkomst wordt dan verlengd met het aantal weken dat de trainer/behandelaar van Health Improvement BV op vakantie is. Op algemene erkende feestdagen gaan de activiteiten niet door. Als de deelnemer op deze dag een afspraak gehad zou hebben, wordt een alternatief tijdstip geboden of wordt de overeenkomst met een week verlengd.

Artikel 11. Gezondheid

De deelnemer verklaart dat hij/zij naar beste weten gezond is en fysiek in staat om de instructies van de trainer/behandelaar van Health Improvement BV of andere medewerker van Health Improvement BV zonder schade voor zijn gezondheid op te volgen. Bij twijfel verplicht de deelnemer zich ertoe alvorens de overeenkomst met Health Improvement BV aan te gaan, zijn arts te raadplegen.

Gedurende de duur van de overeenkomst is de deelnemer is tevens verplicht pijn(en), onbehagen, abnormale vermoeidheid en/of veranderingen in de lichamelijke conditie voor, tijdens alsook na de training, te melden aan Health Improvement BV.

Artikel 12. Vertrouwelijkheid

Health Improvement BV is verplicht strikte vertrouwelijkheid in acht te nemen met betrekking tot ontvangen informatie van en over de deelnemer. De persoonlijke gegevens van de deelnemers zijn strikt vertrouwelijk en worden enkel en uitsluitend voor administratieve doeleinden van Health Improvement BV gebruikt. Desbetreffende gegevens worden nooit voor commerciële doeleinden aan derden ter beschikking gesteld.

Artikel 13. Intellectueel eigendom

Onverminderd het overigens in deze Algemene Voorwaarden bepaalde behoudt Health Improvement BV zich de rechten en bevoegdheden voor die de deelnemer toekomen op grond van de Auteurswet.

Modellen, methodieken en instrumenten die ontwikkeld en/of toegepast worden door Health Improvement BV voor de uitvoering van de opdracht, zijn en blijven eigendom van Health Improvement BV. Publicatie of andere vormen van openbaarmaking hiervan kan alleen na verkregen schriftelijke toestemming van Health Improvement BV.

Alle door deelnemer verstrekte stukken, zoals rapporten, adviezen, trainings- en voedingsschema’s, opdrachten, ontwerpen, schetsen, tekeningen, software etc. ten behoeve van Health Improvement BV zijn uitsluitend te vermenigvuldigingen door Health Improvement BV ten behoeve van eigen gebruik in de eigen organisatie. Alle door de deelnemer verstrekte stukken mogen niet door Health Improvement BV zonder voorafgaande toestemming van de deelnemer openbaar worden gemaakt, of ter kennis van derden gebracht op straffe van misbruik van het intellectueel eigendom van de deelnemer.

Artikel 14. Portretrecht

Deelnemer verleent bij voorbaat toestemming aan de Health Improvement BV voor openbaarmaking van tijdens of rond de activiteit(en) gemaakte foto’s of beeldmateriaal en dergelijke, waarop de Deelnemer zichtbaar is. Als deelnemer niet zichtbaar wenst te zijn moet dat duidelijk van tevoren worden aangegeven.

Artikel 15. Geschillen

Met eventuele klachten kan de deelnemer zich wenden tot Health Improvement BV. Alle geschillen betreffende de totstandkoming, de uitleg of de uitvoering van de overeenkomst of de daaruit voortvloeiende overeenkomsten kunnen worden voorgelegd aan de bevoegde rechter van het arrondissement waar Health Improvement BV is gevestigd.

In alle gevallen is het Nederlands Recht van toepassing.

B. Algemene Voorwaarden Producten Health Improvement BV

ALGEMENE VERKOOP- EN LEVERINGSVOORWAARDEN VOOR:

I.  ZAKELIJKE KLANTEN. Definitie zakelijke klanten: alle klanten die vanuit een bedrijfsrechtsvorm met geldige KVK-inschrijving een bestelling plegen.
II. PARTICULIERE KLANTEN. Definitie particuliere klanten: alle klanten die niet onder de hierboven omschreven definitie voor zakelijke klanten vallen.

I. ALGEMENE VERKOOP- EN LEVERINGSVOORWAARDEN ZAKELIJKE KLANTEN

Identificatiegegevens van Health Improvement BV Purest Air

– Handelsnaam: Health Improvement BV
– Bezoekadres: Haltestraat 63, 2042 LL Zandvoort
– E-mailadres: info@healthimprovement.nl
– KvK-nummer: 34108227

1. Deze verkoopvoorwaarden gelden voor al onze verkoopovereenkomsten en de zakelijke klant, hierna te noemen ‘afnemer’,  wordt verondersteld hiermede bekend te zijn, ook bij die overeenkomsten, waarbij door ons niet uitdrukkelijk naar deze voorwaarden is verwezen. Afwijkingen van deze voorwaarden dienen in onze orderbevestiging te zijn vastgelegd, bij gebreke waarvan deze voorwaarden prevaleren.

2. Al onze aanbiedingen zijn vrijblijvend, tenzij uitdrukkelijk anders is bepaald. De door onze agenten of vertegenwoordigers aangegane verplichtingen dienen door ons te worden bevestigd.

3. Alle opgaven van inhoud, gewicht, afmetingen en kleuren van de artikelen zijn als gemiddeld te beschouwen en vallen onder de gebruikelijke toleranties. Afwijkingen tussen bestelde en gefabriceerde hoeveelheden zijn toegestaan en eventueel teveel gefabriceerde partijen dienen door de afnemer te worden geaccepteerd.

4. Bij wijziging van de prijzen van de grondstoffen, arbeidsloon, transportkosten, invoerrechten enz. behouden wij ons het recht voor onze prijzen voor nog niet uitgevoerde of gedeeltelijk uitgevoerde orders aan te passen. Bij verandering van valutaverhoudingen, hebben wij het recht de verkoopovereenkomst – voor zover nog niet uitgevoerd – te annuleren, wanneer geen overeenstemming voor een redelijke prijswijziging kan worden bereikt. Onze C.I.F. noteringen zijn altijd gebaseerd op de huidige vrachtcijfers. Eventuele wijzigingen in de vrachttarieven zijn dan ook ten gunste of ten laste van de afnemer. Ingeval van C.I.F. levering dekt de verzekering de normale zeerisico’s, dus nooit verzekering tegen breuk. Desgewenst kunnen wij voor verzekering tegen breuk zorgdragen – de extra kosten hiervan zijn voor rekening van de afnemer.

5. De door ons opgegeven levertijden zijn approximatief en worden gerekend vanaf de datum, waarop de order door ons is bevestigd. Overschrijding van de levertijd mits binnen redelijke grenzen zal geen aanleiding kunnen zijn tot annulering van orders of tot vergoeding van door de overschrijding ontstane kosten of schade. Gevallen van overmacht zoals staking, uitsluiting, brand, oven- en machinereparaties, gebrek aan grondstoffen, materialen en arbeidskrachten, mobilisatie, oorlog, vervoers of in- en uitvoerbelemmering, regeringsmaatregelen enz. ontheffen ons van de verplichting om te leveren. Bij vertraagde of niet-levering – in geval van overmacht – zijn wij niet gehouden tot enigerlei verdere verplichting of schadevergoeding.

6. Tenzij anders is overeengekomen, wordt de verzending franco huis in Nederland door ons uitgevoerd. Verzendingen met een netto factuurwaarde van minder dan € 250,00 geschieden ongefrankeerd, respectievelijk tegen berekening van de vrachtprijs. Extra kosten voor expresse of postpakketverzendingen worden steeds in rekening gebracht.

7. Reclames over onjuiste uitvoering van de opdracht moeten binnen 14 dagen na ontvangst der goederen schriftelijk in ons bezit zijn bij gebreke waarvan wij ons het recht voorbehouden deze zonder meer af te wijzen. De goederen waarop de reclame betrekking heeft moeten te onzer beschikking worden gehouden. Indien de geleverde goederen materiaal- of fabricatiefouten of voor onze rekening komende beschadigingen mochten vertonen, zullen wij voor vervanging ervan of, indien vervanging op redelijk korte termijn niet mogelijk mocht zijn, voor vergoeding van de factuurwaarde zorgdragen, zonder tot enige verdere verplichting of schadevergoeding te zijn gehouden. Afnemer vrijwaart ons voor alle aansprakelijkheid voor schade, voortvloeiende uit het gebruik van door ons aan afnemer geleverde goederen.

8. Monsters worden door ons berekend. Teruggave van gezonde monsters, tekeningen enz. wordt niet gegarandeerd; zij worden niet vergoed. Vormen blijven steeds ons eigendom ook al zijn deze door de afnemer geheel of gedeeltelijk betaald. Afnemer vrijwaart ons voor alle aanspraken en schaden, welke mochten ontstaan wegens inbreuken op of indruisen tegen octrooien, merken en alle andere evenementen voortspruitende uit een industriëel eigendom.

9. Speciale verpakking op voorschrift van de afnemer, alsmede kisten, kratten en pallets, worden in rekening gebracht. Alleen kisten, kratten en pallets, die binnen 60 dagen na factuurdatum in goede staat, zulks te onzer beoordeling, franco teruggezonden worden, worden vergoed.

10. Betaling Purest Air producten. Bij bestelling van de Purest Air producten dient afnemer een aanbetaling van 50% van het totaal bedrag te voldoen. Na levering van de Purest Air producten dient afnemer het resterende factuurbedrag binnen 14 dagen na factuurdatum te onzen kantore, zonder aftrek van korting of beroep op compensatie te voldoen. Op andere geleverde producten van Health Improvement BV geldt een betalingstermijn binnen 14 dagen na factuurdatum. Bij overschrijding van de betalingstermijn wordt de wettelijke rente per jaar over het verschuldigde bedrag berekend. Alle kosten, met inbegrip van incassokosten, kosten van inning door een incassobureau, deurwaarden en/of advocaat, wisselkosten, gerechtskosten, ontstaan door niet, niet tijdig of niet behoorlijk nakomen door afnemer van zijn verplichtingen, komen te zijnen laste. Wij houden ons te allen tijde het recht voor garanties voor de betaling te eisen en wanneer deze garantie niet worden verstrekt, de koopovereenkomst te annuleren.

11. Indien levering op afroep is overeengekomen, behouden wij ons het recht voor om, na gereedkomen der productie, alsnog aan afnemers een uiterlijke termijn voor afname te stellen. Indien afname niet binnen de overeengekomen, of de in het vorige lid bedoelde uiterlijke termijn geschiedt, zijn wij gerechtigd de gereedstaande goederen te factureren en betaling daarvan te verlangen, onverminderd ons recht afname te vorderen.

12. Het verkochte blijft ons eigendom totdat alle uit de levering resp. leveringen voortvloeiende vorderingen, inclusief rente en kosten, volledig zijn voldaan. Vóórdat de overeengekomen koopprijs aan ons is voldaan, staat het de koper derhalve niet vrij het verkochte door te verkopen, op enigerlei wijze te bezwaren, te verwerken of daarover op enige andere wijze te beschikken zonder onze voorafgaande schriftelijke toestemming. Indien afnemer zijn verplichtingen niet, niet tijdig of niet behoorlijk nakomt, hebben wij het recht om bij enkel schriftelijke kennisgeving de overeenkomst(-en) geheel of gedeeltelijk op te schorten of te ontbinden, alsmede de nog lopende orders te annuleren, onverminderd onze rechten op schadevergoeding. Indien dezelfde soort goederen geleverd zijn op één of meer betaalde en onbetaalde facturen, worden de bij afnemer aanwezige goederen geacht te zijn geleverd op de onbetaalde factuur.

13. Breuk, diefstal, verlies of andere schade aan emballage, monsters en/of andere door afnemers tijdelijk aan ons ter beschikking gestelde voorwerpen, zijn voor risico van de afnemers.

14. Alle geschillen, welke met betrekking tot de gesloten overeenkomsten en hunne ten uitvoerlegging mochten rijzen, worden beslist door de bevoegde rechter te Haarlem.

Health Improvement BV Haltestraat 63, 2042 LL Zandvoort info@healthimprovement.nl T. 0235731835

II. ALGEMENE VERKOOP- EN LEVERINGSVOORWAARDEN PARTICULIERE KLANTEN

Artikel 1 – Identificatiegegevens van Health Improvement BV Purest Air

– Handelsnaam: Health Improvement BV
– Bezoekadres: Haltestraat 63, 2042 LL Zandvoort
– E-mailadres: info@healthimprovement.nl
– KvK-nummer: 34108227

Artikel 2 – Toepasselijkheid 

1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van Health Improvement BV en op elke tot stand gekomen overeenkomst op afstand tussen Health Improvement BV en de particuliere klant, hierna te noemen ‘consument’.
2. Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene voorwaarden aan de consument beschikbaar gesteld. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven dat de algemene voorwaarden bij Health Improvement BV zijn in te zien en zij op verzoek van de consument zo spoedig mogelijk kosteloos worden toegezonden.
3. Indien de overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, kan in afwijking van het vorige lid en voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, de tekst van deze algemene voorwaarden langs elektronische weg aan de consument ter beschikking worden gesteld op zodanige wijze dat deze door de consument op een eenvoudige manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven waar van de algemene voorwaarden langs elektronische weg kan worden kennisgenomen en dat zij op verzoek van de consument langs elektronische weg of op andere wijze kosteloos zullen worden toegezonden.
4. Voor het geval dat naast deze algemene voorwaarden tevens specifieke product- of dienstenvoorwaarden van toepassing zijn, is het tweede en derde lid van overeenkomstige toepassing en kan de consument zich in geval van tegenstrijdige algemene voorwaarden steeds beroepen op de toepasselijke bepaling die voor hem het meest gunstig is.

Artikel 3 – Het aanbod

1. Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld.
2. Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten en/of diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de consument mogelijk te maken. Als Health Improvement BV gebruik maakt van afbeeldingen zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten en/of diensten. Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden Health Improvement BV niet.
3. Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat voor de consument duidelijk is wat de rechten en verplichtingen zijn, die aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden. Dit betreft in het bijzonder:
o de prijs inclusief belastingen;
o de eventuele kosten van aflevering;
o de wijze waarop de overeenkomst tot stand zal komen en welke handelingen daarvoor nodig zijn;
o het al dan niet van toepassing zijn van het herroepingsrecht;
o wijze van betaling, aflevering en uitvoering van de overeenkomst;
o de termijn voor aanvaarding van het aanbod, dan wel de termijn waarbinnen Health Improvement BV de prijs garandeert;
o de hoogte van het tarief voor communicatie op afstand indien de kosten van het gebruik van de techniek voor communicatie op afstand worden berekend op een andere grondslag dan het reguliere basistarief voor het gebruikte communicatiemiddel;
o of de overeenkomst na de totstandkoming wordt gearchiveerd, en zo ja op welke wijze deze voor de consument te raadplegen is;
o de manier waarop de consument, voor het sluiten van de overeenkomst, de door hem in het kader van de overeenkomst verstrekte gegevens kan controleren en indien gewenst herstellen;
o de eventuele andere talen waarin, naast het Nederlands, de overeenkomst kan worden gesloten;
o de gedragscodes waaraan Health Improvement BV zich heeft onderworpen en de wijze waarop de consument deze gedragscodes langs elektronische weg kan raadplegen; en
o de minimale duur van de overeenkomst op afstand in geval van een duurtransactie.

Artikel 4 – De overeenkomst

1. De overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4, tot stand op het moment van aanvaarding door de consument van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden.
2. Indien de consument het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt Health Improvement BV onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod. Zolang de ontvangst van deze aanvaarding niet door Health Improvement BV is bevestigd, kan de consument de overeenkomst ontbinden.
3. Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft Health Improvement BV passende technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van data en zorgt hij voor een veilige webomgeving. Indien de consument elektronisch kan betalen, zal Health Improvement BV daartoe passende veiligheidsmaatregelen in acht nemen.
4. Health Improvement BV kan zich – binnen wettelijke kaders – op de hoogte stellen of de consument aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, alsmede van al die feiten en factoren die van belang zijn voor een verantwoord aangaan van de overeenkomst op afstand. Indien Health Improvement BV op grond van dit onderzoek goede gronden heeft om de overeenkomst niet aan te gaan, is hij gerechtigd gemotiveerd een bestelling of aanvraag te weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.
5. Health Improvement BV zal bij het product of dienst aan de consument de volgende informatie, schriftelijk of op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager, meesturen:
a. het bezoekadres van de vestiging van Health Improvement BV waar de consument met klachten terecht kan;
b. de voorwaarden waaronder en de wijze waarop de consument van het herroepingsrecht gebruik kan maken, dan wel een duidelijke melding inzake het uitgesloten zijn van het herroepingsrecht;
c. de informatie over garanties en bestaande service na aankoop;
d. de in artikel 4 lid 3 van deze voorwaarden opgenomen gegevens, tenzij Health Improvement BV deze gegevens al aan de consument heeft verstrekt vóór de uitvoering van de overeenkomst;
e. de vereisten voor opzegging van de overeenkomst indien de overeenkomst een duur heeft van meer dan één jaar of van onbepaalde duur is.
6. In geval van een duurtransactie is de bepaling in het vorige lid slechts van toepassing op de eerste levering.

Artikel 5 – Herroepingsrecht

1. De consument heeft de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende 14 dagen. Deze bedenktermijn gaat in op de dag na ontvangst van het product door de consument of een vooraf door de consument aangewezen en aan Health Improvement BV bekend gemaakte derde.
2. Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of hij het product wenst te behouden. Indien hij van zijn herroepingsrecht gebruik maakt, zal hij het product met alle geleverde toebehoren in de originele staat en verpakking en uiterlijk binnen 3 dagen na afloopdatum van de bedenktijd aan Health Improvement BV retourneren, conform de door Health Improvement BV verstrekte redelijke en duidelijke instructies.

Artikel 6 – Kosten in geval van herroeping 

1. Indien de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, komen ten hoogste de kosten van verzending en terugzending voor zijn rekening.
2. Indien de consument een bedrag betaald heeft, zal Health Improvement BV dit bedrag zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na de terugzending of herroeping, terugbetalen.

Artikel 7 – Uitsluiting herroepingsrecht

1. Health Improvement BV kan het herroepingsrecht van de consument uitsluiten voor zover voorzien in lid 2. De uitsluiting van het herroepingsrecht geldt slechts indien Health Improvement BV dit duidelijk in het aanbod, althans tijdig voor het sluiten van de overeenkomst, heeft vermeld.
2. Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor producten:
a. die door Health Improvement BV tot stand zijn gebracht overeenkomstig specificaties van de consument;
b. die duidelijk persoonlijk van aard zijn;
c. die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden;
d. die snel kunnen bederven of verouderen;
e. waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt waarop Health Improvement BV geen invloed heeft;
f. voor losse kranten en tijdschriften;
g. voor audio- en video-opnamen en computersoftware waarvan de consument de verzegeling heeft verbroken.
h. voor producten die speciaal voor de consument in het buitenland besteld zijn.

Artikel 8 – De prijs

1. Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de aangeboden producten en/of diensten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in btw-tarieven.
2. In afwijking van het vorige lid kan Health Improvement BV producten of diensten waarvan de prijzen gebonden zijn aan schommelingen op de financiële markt en waar Health Improvement BV geen invloed op heeft, met variabele prijzen aanbieden. Deze gebondenheid aan schommelingen en het feit dat eventueel vermelde prijzen richtprijzen zijn, worden bij het aanbod vermeld.
3. Prijsverhogingen binnen 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien zij het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen.
4. Prijsverhogingen vanaf 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien Health Improvement BV dit bedongen heeft en:
a. deze het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen; of
b. De consument de bevoegdheid heeft de overeenkomst op te zeggen met ingang van de dag waarop de prijsverhoging ingaat.
5. De in het aanbod van producten of diensten genoemde prijzen zijn inclusief btw.

Artikel 9 – Conformiteit en Garantie

1. Health Improvement BV staat er voor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften. Indien overeengekomen staat Health Improvement BV er tevens voor in dat het product geschikt is voor ander dan normaal gebruik.
2. Een door Health Improvement BV, fabrikant of importeur verstrekte garantie doet niets af aan de wettelijke rechten en vorderingen die de consument op grond van de overeenkomst tegenover Health Improvement BV kan doen gelden.

Artikel 10 – Levering en uitvoering

1. Health Improvement BV zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en bij de uitvoering van bestellingen van producten en bij de beoordeling van aanvragen tot verlening van diensten.
2. Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan het bedrijf kenbaar heeft gemaakt.
3. Met inachtneming van hetgeen hierover in artikel 4 van deze algemene voorwaarden is vermeld, zal het bedrijf geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk binnen 30 dagen uitvoeren tenzij een langere leveringstermijn is afgesproken. Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de consument hiervan uiterlijk 30 dagen nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht. De consument heeft in dat geval het recht om de overeenkomst zonder kosten te ontbinden en recht op eventuele schadevergoeding.
4. In geval van ontbinding conform het vorige lid zal Health Improvement BV het bedrag dat de consument betaald heeft zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 30 dagen na ontbinding, terugbetalen.
5. Indien levering van een besteld product onmogelijk blijkt te zijn, zal Health Improvement BV zich inspannen om een vervangend artikel beschikbaar te stellen. Uiterlijk bij de bezorging zal op duidelijke en begrijpelijke wijze worden gemeld dat een vervangend artikel wordt geleverd. Bij vervangende artikelen kan het herroepingsrecht niet worden uitgesloten. De kosten van een eventuele retourzending zijn voor rekening van Health Improvement BV.
6. Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij Health Improvement BV tot het moment van bezorging aan de consument of een vooraf aangewezen en aan Health Improvement BV bekend gemaakte vertegenwoordiger, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.

Artikel 11 – Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging

Opzegging

1. De consument kan een overeenkomst die voor onbepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen)  of diensten, te allen tijde opzeggen met inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
2. De consument kan een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen)  of diensten, te allen tijde tegen het einde van de bepaalde duur opzeggen met inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
3. De consument kan de in de vorige leden genoemde overeenkomsten:
– te allen tijde opzeggen en niet beperkt worden tot opzegging op een bepaald tijdstip of in een bepaalde periode;
– tenminste opzeggen op dezelfde wijze als zij door hem zijn aangegaan;
– altijd opzeggen met dezelfde opzegtermijn als Health Improvement BV voor zichzelf heeft bedongen.

Verlenging

4. Een overeenkomst die voor bepaalde  tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, mag niet stilzwijgend worden verlengd of vernieuwd voor een bepaalde duur.
5. In afwijking van het vorige lid mag een overeenkomst die voor bepaalde  tijd  is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van dag- nieuws- en weekbladen en tijdschriften stilzwijgend worden verlengd voor een bepaalde duur van maximaal drie maanden, als de consument deze verlengde overeenkomst tegen het einde van de verlenging kan opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
6. Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten of diensten, mag alleen stilzwijgend voor onbepaalde duur worden verlengd als de consument te allen tijde mag opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste één maand en een opzegtermijn van ten hoogste drie maanden in geval de overeenkomst strekt tot het geregeld, maar minder dan eenmaal per maand, afleveren van dag-, nieuws- en weekbladen en tijdschriften.
7. Een overeenkomsten met beperkte duur tot het geregeld ter kennismaking afleveren van dag-, nieuws- en weekbladen en tijdschriften (proef- of kennismakingsabonnement)  wordt niet stilzwijgend voortgezet en eindigt automatisch na afloop van de proef- of kennismakingsperiode

Duur

8. Als een overeenkomst een duur van meer dan een jaar heeft, mag de consument na een jaar de overeenkomst te allen tijde met een opzegtermijn van ten hoogste een maand opzeggen, tenzij de redelijkheid en billijkheid zich tegen opzegging vóór het einde van de overeengekomen duur verzetten.

Artikel 12 – Betaling

1. Betaling Purest Air producten. Bij bestelling van de Purest Air producten dient afnemer een aanbetaling van 50% van het totaal bedrag te voldoen. Na levering van de Purest Air producten dient afnemer het resterende factuurbedrag binnen 14 dagen na factuurdatum te onzen kantore, zonder aftrek van korting of beroep op compensatie te voldoen. Op andere geleverde producten van Health Improvement BV geldt een betalingstermijn binnen 14 dagen na factuurdatum. Voorzover niet anders is overeengekomen, dienen de door de consument verschuldigde bedragen te worden voldaan binnen 14 dagen na het ingaan van de bedenktermijn als bedoeld in artikel 6 lid 1. In geval van een overeenkomst tot het verlenen van een dienst, vangt deze termijn aan nadat de consument de bevestiging van de overeenkomst heeft ontvangen.
2. Bij de verkoop van producten aan consumenten mag in algemene voorwaarden nimmer een vooruitbetaling van meer dan 50% worden bedongen. Wanneer vooruitbetaling is bedongen, kan de consument geen enkel recht doen gelden aangaande de uitvoering van de desbetreffende bestelling of dienst(en), alvorens de bedongen vooruitbetaling heeft plaatsgevonden.
3. De consument heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens onverwijld aan Health Improvement BV te melden.
4. In geval van wanbetaling van de consument heeft Health Improvement BV behoudens wettelijke beperkingen, het recht om de vooraf aan de consument kenbaar gemaakte redelijke kosten in rekening te brengen.

Artikel 13 – Klachtenregeling

1. Health Improvement BV beschikt over een voldoende bekend gemaakte klachtenprocedure en behandelt de klacht overeenkomstig deze klachtenprocedure.
2. Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen bekwame tijd, volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij Health Improvement BV, nadat de consument de gebreken heeft geconstateerd.
3. Bij Health Improvement BV ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door Health Improvement BV binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.
4. Indien de klacht niet in onderling overleg kan worden opgelost ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling.

Artikel 16 – Geschillen

1. Op overeenkomsten tussen Health Improvement BV en de consument waarop deze algemene voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.
2. Alle geschillen, welke met betrekking tot de gesloten overeenkomsten en hunne ten uitvoerlegging mochten rijzen, worden beslist door de bevoegde rechter te Amsterdam.

Artikel 17 – Aanvullende of afwijkende bepalingen

Aanvullende dan wel van deze algemene voorwaarden afwijkende bepalingen mogen niet ten nadele van de consument zijn en dienen schriftelijk te worden vastgelegd dan wel op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kunnen worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager.

Health Improvement BV Haltestraat 63, 2042 LL Zandvoort info@healthimprovement.nl T. 0235731835