even voorstellen: REMY DRAAIJER

Op de kleuterschool wist ik al dat ik sportleraar wilde worden. Ik bezocht de sportacademie en in de negentiger jaren heb ik een fitnessclub gehad. In diezelfde tijd ben ik een 4-jarige opleiding Ayurveda (meer dan 5000 jaar oude natuurlijke oosterse gezondheidsleer) gaan volgen en mij bekwaamd als Ayurvedisch practitioner waar ik na het fitnesscentrum gebruik van heb gemaakt in mijn praktijk. Mijn voorkeur gaat uit om te bewegen vanuit ontspanning en bewustzijn om zodoende moeiteloos op een leuke uitdagende manier meer balans, coördinatie, kracht, uithoudingsvermogen en mentale veerkracht op te bouwen. 

Ik heb geleerd te luisteren naar mijn lichaam. Vroeger ging ik vaak over mijn grenzen, met wilskracht kon ik (ook als ik mij minder goed voelde) sneller en zwaarder trainen dan de keer ervoor. Uiteindelijk was het een strijd tegen mezelf die ik niet kon winnen.

Ik ben niet altijd fit geweest. Ik had de ziekte van pfeiffer en een hernia. Dankzij deze symptomen weet ik wat het is om geen energie te hebben en weet ik wat pijn is. Uiteindelijk heeft mijn rug mij bewuster in het leven laten staan. Ik probeer te voelen waar mijn lichaam nu behoefte aan heeft.

Ik geef mijn lichaam voldoende rust. Door naar behoefte te vasten en te detoxen wordt de mogelijkheid gecreëerd afvalstoffen die in de darmen en in de cellen liggen opgeslagen af te voeren. Hierdoor wordt wanneer ik weer voedingsmiddelen consumeer, de opname ervan via de darmen verbeterd. Ook voel ik me daarna mentaal veel helderder.

Ik heb eigenlijk geen vaste sport routine. Ik vraag mij altijd af als ik iets doe waarom ik het doe en wat het doel ervan is. Kracht, conditie, balans, coördinatie, flexibiliteit en ontspanning zijn allemaal elementen die deel kunnen uitmaken van een training.

Een paar keer per week geef ik groepslessen op de bellicon en doe zelf kracht- en conditie training, deels op de bellicon. Ik word vrolijk van het springen op een bellicon®. Alles zit erin: fun, ritme, coördinatie, evenwicht, kracht, uithoudingsvermogen, flexibiliteit en ontspanning. En dit alles zonder schokbelasting op je rug en gewrichten door de unieke elastieken vering. Heerlijk om te doen!

Ik train altijd op gevoel. Ik bepaal in het moment wat ik ga doen. “The best routine is no routine”.

Ons lichaam heeft alles al in zich. Het functioneert afhankelijk van de blokkades die er in de tijd zijn ontstaan.

Zoals een computer niet aan zijn potentie kan komen als er virussen in zitten, zo functioneert ons lichaam niet naar zijn mogelijkheden als het fysiek en energetisch geblokkeerd is. 

Naarmate ik de weg naar balans en zuiverheid bewandel wordt het mij steeds duidelijker dat ik aan mijzelf kan blijven werken.



Opleidingen

  • 2002 Medische scholing Dr. Marcel Diephuis, Dr. Klaas de Bont en Carla de Graaf te Rijswijk

  • 2002 Gezondheidsopvoeding De Groene Dag België

  • 1997 Quantronic Resonantie Therapie Heidelberg Duitsland

  • 1992 – 1996 Pulsor Polarity Therapy Diplomat Worldwide Florida USA bij Dr.G.T.F.Yao

  • 1996 – 2000 Ayurvedic Practitioner & Cosmetologist behaald bij European Institute for Scientific Research on Ayurveda te Den haag bij Dr. Anil Metha

  • 1992 Fitness Instructor AFN (Aerobc & Fitness Nederland) official member of IDEA association for fitness professionals. Weert, John van Heel.

  • 1992 Conditie / Cardio fitness AFN.

    Verder ben ik bekwaam in: bloesem remedies, aromatherapie, kleuren punctuur, edelsteen therapie, fytotherapie, infraroodtherapie, zuurstoftherapie, cryotherapie, ontspanningstechnieken, detox methoden, tai-chi, chi-qong, chi nei chang, orthomoleculaire geneeskunde en diverse andere lichaamsregulerende behandelvormen. 


mijn TIPS OM GEZONDER TE ETEN

  • Gebruik je nuchtere ‘boeren’ verstand

  • Richt je op natuurlijke voeding

  • Wees dankbaar voor het eten dat je ter beschikking krijgt

  • Kauw goed

  • Eet met aandacht

  • Overeet niet

  • Richt je meer op je metabolisme en wat goed is voor je constitutie in plaats van het volgen van hapklare diëten

  • Verdiep je in de werking van je lichaam. Jij bent zelf verantwoordelijk wat je er in stopt

  • Stel realistische doelen. Bouw het rustig op

  • Zorg dat je darmen en organen schoon zijn, zodat je spijsverteringsstelsel de voeding beter kan opnemen, verteren en uitscheiden

  • Ga ervan uit dat je alles mag eten, jij kiest

  • Kies voor voeding dat je energie geeft in plaats van ontneemt


Een gemiddelde dag ziet er voor mij als volgt uit: 

Ik sta op tijd op, drink een paar glazen zuiver water, mediteer, bounce 5-10 minuten op de bellicon, doe een kort krachtprogramma of ga een stukje (hard)lopen op het strand, waarna ik mezelf in zee dompel of even ga zwemmen. In de winter is dit een soort van cryotherapie.

Als ik klaar ben ga ik regelmatig in de infrarood sauna en drink ik voldoende water. Vervolgens doe ik een borstelmassage voor mijn gehele lichaam. Daarna bounce ik nog een paar minuten op de bellicon mini trampoline voor ik ga douchen en de dag kan ‘beginnen’.

Na de douche neem ik weer water en een verse fruit- of groenten juice, de nodige aanvullende supplementen en superfoods. Hierna ga ik lekker fris en ontspannen aan het werk. Tussendoor drink ik voldoende water en naar behoefte gezondheidsbevorderende soorten thee. Als ik bureauwerk doe, werk ik afwisselend staand op een bellicon® achter een elektrisch sta bureau of zit ik op een zitbal of smart-chair. Gemiddeld doe ik 1 keer per uur een 3 minuten programma op de bellicon® trampoline om meer zuurstof in mijn cellen te kunnen krijgen en mij goed kan blijven focussen.

Mijn lunch en avondeten is bij voorkeur biologisch dynamisch en bestaat o.a. uit fruit, groenten, soepen, eiwitten, langzame koolhydraten, kimchee, kevir, miso, natto, vis, zeegroenten, eieren, noten, zaden, paddenstoelen, hennepzaden, superfoods, supplementen en zo meer. Niet zozeer een dieet maar afgestemd, intuïtief op de behoefte van mijn lichaam op die bepaalde dag.

Tegenwoordig geef ik mijn lichaam (o.a.spijsvertering) rust door af en toe te vasten. Dit is geen moeten, dus geen volhouden en stress situatie. Ieder moment als dat zo voelt kan ik weer beginnen met eten. Dit schept de mogelijkheid afvalstoffen die in de darmen en in de cellen zijn opgeslagen af te voeren, zodat wanneer ik weer begin met eten de opname van voedingsstoffen via de darmen is verbeterd. Ook voel ik me daarna mentaal veel helderder.

Graag doe ik onderzoek naar verschillende soorten leefwijzen, trainings- en ontspanningsmethoden die de lichamelijke- en geestelijke gezondheid helpt verbeteren teneinde deze hectische uitdagende maatschappij veerkrachtig het hoofd te bieden. Ik slaap gemiddeld tussen de 6-8 uur.


Wil jij met jouw gezondheidsdoelen aan de slag? Ik help je graag!

Samen gaan wij kijken wat jij nodig hebt. Niet alleen qua beweging, maar ook qua voeding en ontspanning. Door de jarenlange ervaring op het gebied van Personal Training en mijn eigen levensloop ben ik er van overtuigd dat ik jou kan helpen je doelen te bereiken.

Wil je jouw doelen bereiken op een leuke en leerzame manier waar je je hele leven plezier van hebt?

Ik kan je op de volgende manieren begeleiden:

Ik hoor graag hoe ik jou kan helpen gezonder en lekkerder in je vel te zitten!


Neem contact op voor meer informatie of om je in te schrijven

Naam *
Naam